fredag 9 juli 2010

Igår, idag, imorgon

Its have been while. Orken har trytit, tiden har varit placerad på annat och lusten har varit borta för skriverier. Men lever gör jag i alla högsta grad. Jobb, motion, vänner och familj. Ungefär så ser det ut. Vi kör en update via kategorisering vetja.

Knät: Hur gick det då med knät som jag gick till fysioterapeut Tommy Olsson med? Dom: skada på ett korsband och trasigt brosk mellan menisk och lårbensknöl. Därav knaket, braket och krossljuden. Lösning: styrka från midja och ner sommaren ut, sedan nytt program.

Midsommar: Outstanding på alla plan. Väder, umgänge, mat, dricka och avslappning. Det räckte med att komma över broarna så infann sig lugnet och harmonin. Lovely!

Jobb: Om några timmar är 3 veckor redan gjorda på BLT och en vecka återstår. Sedan väntar Skofynd i 4 veckor. Men oj vad jag vill ha semester som alla andra. Orken tryter emellanåt om man säger så.

Hälsa: Morgonpromenaderna är återupptagna. Tjugo över 6 ringer klockan och sedan traskar jag minst 30 minuter. På kvällen är det 3 gånger 1 minut plankan plus promenad. Kvällspromenader räknar jag med som minimum varannan dag och helst varje dag.

Planer: Närmsta framtiden är idag. Krille går på semester och tydligen ska det drickas skumpa på balkongen då. Imorgon grillballuns hos Lina och Niklas. Sol på dagen och vädret står på vår sida, vilket det tydligen ska göra. Kristianopeltur med Sandin family på söndag om vädret inte visar typ 30 grader. Nästa helg igen Sturkövistelse all helg long, sedan dop för Valter på söndag.
Framtiden lite längre fram är dock mer osäker. Praktik eller jobb? Jobb eller praktik? Sedan är det den där lilla detaljen att man ska få någotdera med. Praktikintervju har jag varit på. Kändes bra men skrämmande med så mycket ansvar. Den lilla trygga pluggbubblan är som bortblåst nu. Jobb har jag sökt två, inom min bransch då. Min bransch .. vuxet. Vi får se åt vilket håll vindarna drar. Stay tuned.
Men i nu absoluta framtiden ska jag ta en klunk mineralvatten från Selectamaskinen eftersom jag blir så förbannat torr i munnen av att säga Välkommen hit, välkommen dit ..

Inga kommentarer: