måndag 3 maj 2010

Sanna vänner!

Sanna vänner har man kvar när de andra gått. Sanna vänner kan man alltid lita på.
Sanna vänner är de som inte räds svårigheter, svackor och ledsna ögon och drar. Sanna vänner är de som stannar kvar och tar parti oavsett. De som rent ut sagt fegar ur och drar har lärt mig att läsa och försöka bortse från. Att vara för godtrogen och snäll mot alla kan också visa sig vara dumt. Till slut inser man att man inte får lika mycket tillbaka som man ger och besvikelsen är ett faktum. Att vara den som tröstar utan att bli tröstad. Att vara den som ställer upp utan att få stöd tillbaka. Och att verkligen bry sig om utan att någon bryr sig tillbaka. Det är bara de sanna vännerna som gör allt detta för en och det har jag lärt mig. Jag kan utan omsvep säga att jag är uppriktigt ledsen för hur folk väljer att bete sig och ta parti. Hur gamla vänner väljer att inte ställa upp eller att ens fråga hur mår du? Trots allt detta väljer jag ändå att försöka se det goda med alla, men ibland blir det svårt att vara för snäll. Ibland måste man tänka på sig själv också och nu tänker jag göra det. Jag tänker glädjas åt mina riktiga vänner. De som ställer upp no matter what. De som hör av sig bara för att höra hur jag mår. Och de som jag vet är Sanna vänner ..

2 kommentarer:

Johanna sa...

Kloka ord från en klok människa! =)

Lina sa...

Väldigt kloka ord snuttan!! Tack för promenaden igår.. Niklas trodde vi hade varit ute o sprungit, mina ben la bara av när jag kom hem haha.. Älskar dig! Puss