tisdag 4 maj 2010

Laga mat i Nike

Sjukt oeffektiv dag. Varför låter jag inte bara diktafonen rulla så jag får något gjort. Nej istället är det tusen gånger roligare att kontrollera när lånetiden på litteraturen går ut, att leta Converse i rätt storlek samt att gå in mina nya träningsskor. Que? Skärpning för bövelen Johanna. Annars blir det ingen träning ikväll. Fast om jag ska va ärlig så tänker jag träna ändå. Så det så.

Sitter alltså i Krilles kök iförd tshirt, pjyamasbyxor och mina Nike. Skön mix. Så skön att jag kan tänka mig att vandra kring såhär varenda dag. Skorna börjar forma sig nu tycker jag och det är ju förväl med tanke på att de ska invigas ikväll på Anna step. Dock är jag som alltid så jävla velig när det kommer till storlekar. Kan stå timmar i en affär och analysera sönder de olika storlekarnas för- och nackdelar. Give me a break kvinna. Just i detta nu sitter 38,5 fint på tassen, men kontrollfreak som jag är så oroar jag mig för hur den känns efter en träning. Töjer den sig är det kört. Och vilka i-landsproblem sen. Man skäms ju nästan.

Nu ska jag transkribera klart intervjun med säkerhetschefen Anders och sedan förbereda middagen. Även det iförd pjyamas och träningspjux. Skön kombo som sagt ..

3 kommentarer:

karin sa...

Hej Johanna! Tack för din gulliga kommentar! :) Jag fotar med en Nikon d60. Jag köpte den för ca två år sen och det är min första systemkamera. Jag valde mellan Nikon och Canon men slog till på en Nikon för att den var skön att hålla och lätt att förstå. Är det din första systemkamera så kan det vara smart att köpa en lite enklare modell. En bra första systemkamera helt enkelt! :) Såg att du hade en Canon på din önskelista och Canon och Nikon är sak samma egentligen... Canon brukar vara lite dyrare och killen i affären sa att Canon lägger ner enorma summor på reklam (som konsumenten får betala för) vilket inte Nikon gör - därför är den lite billigare...

Jag har varit jättenöjd med min kamera (har två olika objektiv till) Nu funderar jag dock på att köpa en ny för det känns som att jag växt ur den jag har lite...

Jag vet inte om du blev så mycket klokare på vad jag skrev, haha... Men gå till någon butik och fråga personalen - de är ju proffs! Visserligen kan jag ibland känna att de säger vissa saker endast i syfte att de vill sälja till ett så högt pris som möjligt för att själva tjäna så mer pengar på provision etc... Men det kanske är helt fel tänkt av mig. Köper jag en ny kamera så blir det nog en lite mer avancerad Canon. :)

Fråga gärna igen om det är något du tänker på! :)

Ha en jätteskön söndag!

karin sa...

jag förstår precis. jag visste själv ingenting om någonting innan jag köpte min kamera. nu bet jag kanske lite mer, men är ju inget proffs... :) Men det finns hur som helst hur många olika objektiv som helst att välja på med olika funktioner och hitan och ditan... Men jag skulle nog säga att de i första hand mer har att göra med skärpa och hur nära eller långt ifrån du vill kunna zooma då du fotar. jag har ett standardobjektiv (18-55mm) och ett objektiv som är perfekt om man är ute och vill zooma in något som är långt borta (55-200mm). Till vissa kameror man köper ingår inget annat än själva "kamerahuset" i priset som står och man måste köpa till objektiven. Men oftast ingår ett standarobjektiv (18-55mm). När jag köpte min kamera så köpte jag ett paket där det kamerahus och de två objektiven som jag fotar med ingick. Med ett standarobejktiv kan du fota både nära och på långt håll. Du kan variera dina foton lite mer om du har olika objektiv, men det är verkligen inget måste att ha flera, med ett standard kommer du långt! jag har tittat lite på ett nytt objektiv som gör att jag kan gå väldigt nära och fota... Men det har inte blivit av riktigt än. men som sagt så är jag verkligen inget objektivproffs, hehe... :) tänker du köpa en sprillans ny kamera eller begagnad?

karin sa...

tack johanna! :) vi såg dock inte filmen... hoppas det går bra för dig med kameraköpsplanerna! :) önskar dig en fin fredagskväll!