tisdag 6 april 2010

Snicksnack en tisdag

Sitter med datorn i knäet. Får gresa ordentligt då datorn är megavarm och här hos K finns inget grytunderlägg i gallermodell som annars agerar fläktskydd till min dator. Jag sitter alltså och gresar med datorn i knäet, dock inte så illa som det låter. Men nog om det. Jag har ballkongdörren öppen, fåglarna skriker och bilarna svischar förbi på markplan. I datorn som sitter i mitt gresande knä ligger ett dokument med ett antal sidor skrivna. En forskningsöversikt på ämnet kriskommunikation. Det är min och Ws grund till c-uppsatsen den. C-uppsatsen som vi började med förra veckan men som vi ännu inte fått handledare till. Ett skämt är vad det är. Men lika glada är vi för det och bokar intervjuer med diverse storfräsare såsom Lottie Knutsson, pappa Andersson och högsatt person på Volvo. Kan kanske bli något av oss också. På tal om pappa Andersson så fyller han år idag. Det ska firas med presenter och middag på hemön ikväll. Jag och K tar racet ut till ön efter hemgång från jobbet. Innan dess ska jag hinna skriva ytterligare text i min översikt, svepa in resterande presenter, duscha, vattna mina urlakade blommor som kipar efter andan samt klä på mig något anständigt. Funkar liksom inte med slarvig toffs, Ks mjukisbyxor och vit tischa på kalas. Och ändå är klockan bara 1. Visst är det väl lovely när man tar ett kik på uret och inser att dagen inte ens har börjat. Man kanske skulle börja gå upp 8 lite oftare. Imorgon blir det 5.20 då tåget går mot Växjö vid halv 7 snåret. Var ett tag sedan jag intog staden nu. Men imorgon ska vi skriva metoddel tills fingrarna dansarna iväg framåt 3-4 snåret. Mycket snår här nu alltså.

Tar ett nytt stycke för att underlätta ert läsande. Känns tradigt att skriva om helgen som var, påskhelgen. Inte för att jag vet varför det skulle vara tradigt, det gör ju varenda människa. Kanske just därför kom jag på nu. Att rapa upp exakt vad som gjort när och hur är inte riktigt min melodi. Hellre lite ordbajseri i försök att hitta kluriga och vittsiga meningar. Man är ju ändå kommunikatör om några veckor. Oh my.
Men om jag ska vara lite som alla andra så kan jag ju förtälja följande i väntan på att studiemotivationen ska infinna sig igen efter lunch för att skapa några sidor text i det lilla dokumentet.
På den långa fredagen var jag ute i det fina vädret och gick långpromenad med the one and only. Alltså Lina. The one and only. Inte så svårt att förstå. Min andra one and only var och spelade match någonstans som jag inte minns nu. Gulla någonting. Ås .. Gullaboås. Efter match lagade vi tvårätters, som blev trerätters med lite chirre och godis till efterrätt. I lördags åt vi mysig frukost och målade ägg med en röd spritpenna. Vi åkte till Sturkö. Hälsade på mina föräldrar i form av fika och sol i det fortsatta underbara vädret. Sedan middag hos svärisarna tillsammans med influget besök från Stockholm och inkörd mormor från stan. Mycket trevligt. In mot staden för ombyte och uppfräschning och sedan mot Jämjö för 20 årsfest. Efter några timmar lämnade vi yngligarna för vidare fest i stan hos Pelle Holm tillsammans med bland annat våra trogna följeslagare Lina och Niklas. Knökfullt Harrys resulterade i 20 min på Nivå, pommestallrik i soffan och läggdags runt 3. Ganska gent.
Söndagen var tröttdag. Återigen match för K medan jag avverkade Hollywoodfruar, Jesusfilm och något annat tjafs på burken. Middag i form av donken, inte lika fancy som dagen innan med andra ord. Måndagen innebar ju extra hemmadag med mitt gryn. Plugg stod på schemat, skön promenad och god middag. Sedan var den långhelgen till ända. Glada, mätta och trötta. Nu ska jag slira med fingrarna så översikten blir klar. Hej så länge!

Inga kommentarer: