torsdag 1 april 2010

23 är på snudden till vuxenliv

Nu har jag varit 23 bast i hela två dagar. Känns inte speciellt märkvärdigt, jag anser fortfarande att 24 känns mer vuxet och liksom gränsen över till vuxenvärlden. För hur vuxen är jag på en skala? Visst jag pluggar på universitet, betalar skatt på mitt sommarjobb & diskuterar allvarliga ämnen med de som vill lyssna på mitt gnat. Men samtidigt skrattar jag åt de löjligaste sakerna, tycker det är svinroligt när någon gör bort sig och tappar studiemotivationen titt som tätt. Vuxen är ett komplext begrepp och jag är nog inte redo att invigas fullt ut i den världen än. För hur roligt det än är att bära kavaj på en anställningsintervju så är det lika roligt att hoppa ner i en flyttkartong och se hur länge man klarar sig på begränsat utrymme och med otillräckligt syre. Jag väljer nog att behålla min barnslighet och lekfullhet ett tag till trots allt ..

Inga kommentarer: