måndag 9 november 2009

Helgen i halvlånga drag

Vilken trevlig helg det blev, även om den gick i turbofart.
Fredagen bjöd på hederligt fredagsmys med flådig middag och ett glas vitt. Fint ska det va.
Sov onödigt länge i lördags och fick stressa iväg till Friskis&Svettis där jag skulle vara klockan 13.00 för att delta i Inspirationsdagen som anordnades för ledare, värdar, styrelse och receptionisterna på Friskis, alltså fick lilla jag som värd vara med. Först var det en föreläsning med en mental coach som var superbra och sa mycket tänkvärt. Hon har jobbat mycket med Kalmar FF och andra idrottslag och har stor medverkan i deras framgång. Efter det var det en kostrådgivare som föreläste om kost, träning och välbefinnande. Även det intressant men vid den tidpunkten efter 3 timmar på en stenhård stepbräda hade jag duktig träsmak. Slutligen fick vi välja mellan ett danspass och ett Puls/medelpass och jag valde puls/medel och jädra vad puls det var. Tomas pass var det bästa ever och maxpulsen var nästintill nådd och blodsmaken infann sig i munnen. Så det ska vara!

Sedan fick vi en timme för att göra oss iordning för kvällens partaj. Vid 7 satt vi alla ner, mycket mycket Funkisar all over the place, i stora hallen för att inta god buffe på något knarriga stolar. Sedan var det dans och ståhej i lilla hallen där jag och Anna infann oss kvällen igenom. Något udda att dricka vin på gymmet och i omklädningsrummet dock, men nu har man provat det med.

Idag är det åter måndag men eftersom jag bara läser på distans så spelar veckodagarna mindre roll. Allt flyter samman för mig, men nu ska jag ta tag och läsa lite Friskt ledarskap och starta en ny tråd på Its Learning om detta, eftersom det var veckans to do. Ska även börja plöjja den vetenskapliga artikeln jag skrev ut förra veckan. Så jag har att göra kan man säga. Ikväll träning igen vilket ska bli intressant då mina vader och rygg fortfarande värker och påminner om mördar-passet i lördags. Upp och ner på en stepbräda och tåhäv med skivstång på axlarna lär bli intressant. My god!

Inga kommentarer: