fredag 6 november 2009

Bra fredagsfeeling

Vilken bra fredag det blev. Var inga vidare förutsättningar när jag i regn och blåst trampade i min bigga eskimåjacka till Gräsviks bibbla vid halv 11 för att hitta en vetenskaplig artikel till skolarbetet. Modet sjönk ytterligare när min hjälp-bibliotikare menade att nästan alla artiklar som skrivs och avhandlingar är på engelska. Tack för den tänkte jag då. Inte för att engelskan just är ett problem för mig men fy fan vad tråkigt att läsa vetenskaplig artikel på 20 sidor på engelska.

Men efter 40 minuter med den lilla söta bibliotikaren så hittade jag en artikel som verkade stämma in på mitt ämne och när jag sedan satt där och hade ångest över hur fan jag skulle palla läsa den så plingade det till i skallen på mig: google translate. Så efter ytterligare 30 min med översättningar hit och dit så kunde jag pusta ut, stolt över mitt fungerande hjärnkontor.

Dagens andra bra är att lägenheten nu är uthyrd från och med den 1 januari. Skönt, samtidigt lite sorgset. Jag som älskar min lägenhet. Har under dagen fungerat som värsta mäklaren. Sammanlagt har 7 personer ringt på den, varav 5 idag. Så jag har trixat och knåpat, skickat mail med bilder och ringt runt. Är det verkligen jag som hyresgäst som ska fixa sånt? Haha. Men jag kände att jag kunde lägga lite effort i det eftersom jag ville ha den uthyrd tidigare än vad kontraktet säger. Så nu är den uthyrd och jag kan tacka ja till tvåan jag har kollat på, ska nog inte vara några vidare problem nu :)

Och sedan är det ju fredag vilket betyder fredagsmys som ska bli mysigt. Så ja, en bra fredag!

1 kommentar:

kajsalillen sa...

är tvåan fixad?!?!?! så du inte står på gatan den 1 januari........

gissa från vem