måndag 16 november 2009

Gratis är gott

Ett tag sedan jag skrev ser jag. Fått diverse påtryckningar om uppdatering. Har dock haft annat för mig som inte inkluderarar uppdatering. Men nu så.
Helgen som gick har varit lugn. Fredagen bestod av fredagsmys med Idol, lite godis och god mat. Lördagen spenderade jag delvis i lägenheten, delvis med Lina och delvis hemma på ön. Där åt jag god middag med moder och fader och sedan körde jag upp till Zandra för lite spel och mys. Trevlig och lugn lördag.

Igår söndag tillbringades största delen av dagen i sängen med Vänner på tv:n. Lagade taco med Lina på kvällen och pratade om ditten och datten. Ikväll ska jag hjälpa hjärtat att flytta in i nya lägenheten med. Spännande!

Just det, rubriken. Var hos tandläkaren i morse och gratis är verkligen gott. Om man kan räkna 10 kronor som gratis. Och det anser jag att man kan när en undersökning egentligen kostar lite över 600. För tydligen hade jag inte varit där på 1½ år och eftersom man får 300 rabatt per år och ett nytt år hade påbörjats att räknas så fick jag 600 i rabatt. Nöjd över att bara ha lagt 10 ynka kronor på årets tandläkarbesök har gjort min dag. Tummen upp regeringen!

Inga kommentarer: