torsdag 19 november 2009

Bryt ihop och kom igen

Att skriva blogg och se tillbaka på gamla inlägg ger mig perspektiv på saker och ting. Sista inlägget jag skrev genom att i illska slå på tangenterna fick delad respons. Men ibland måste man ha en dålig dag och idag, trots förkylning och total uttråkning så förstår jag begreppet bryt ihop och kom igen något bättre. Mamma uppmanade mig att agera vuxet i situationen som råder och stå ut för sedan är det bara att andas ut och gå vidare. Sant som det är sagt. Sagt och gjort. Nu biter jag ihop och försöker få en glimt av situationen som löst en bit där framme. För trots allt så finns det ljusglimtar trots detta som ger mig energi och ork att gå vidare. Att slösa energi och tråka ut mig själv med saker som varit är varken nyttigt eller speciellt roligt har jag insett. Det är då mycket roligare att glädjas åt det man har och de personer som jag vet bryr sig om mig. Och visst är det mys med någon som påminner mig att strunta i gammalt groll och ta vara på stunden.

Nog med allvarligt snack för idag. Eftersom jag snart får smått krupp på en envis snorig näsa och allmänt seg kropp så trotsade jag förkylningen och gav mig iväg på en 40 minuters promenad nu i eftermiddag för att jaga frisk luft i mina lungor. Nu lyssnar jag på soft musik i form av Eskobar, Leona Lewis och Kings of leon. Dricker även en rätt så äcklig ProViva som skulle vara bra för återhämtning och ur vitaminsynpunkt. Inte så god dessvärre. När jag är halvsjuk tappar jag också en del av matlusten och främst lusten att vilja laga något. Så till lunch blev det två ägg och två knäckebröd. Till middag vet jag redan nu att jag inte kommer orka laga något så det blir med största säkerhet något simpelt.

Gick förbi nya lägenheten på min promenad. Kommer nog bli bra dethär. Den ligger ju bara sisådär 30 nummer längre bort på min gata så det är fortfarande väldigt centralt. Samtidigt som det är med sorg i hjärtat jag lämnar min älskade lägenhet så ska det bli skönt med någon form av nystart. Men nu får det baskemej vara slut på att flytta på ett tag. Har blivit ett par stycken de senaste åren. Floridahus 1 - Floridahus 2 - Etta i Växjö - Tvåa i Växjö - Tvåa i Karlskrona - Tvåa i Karlskrona nu i slutet av december. Allt detta inom loppet av tre år. Härligt jobbat Johanna.

Nu ska jag tända upp lite här innan jag sitter i totalt novembermörker redan halv 4 på eftermiddagen. Kata-fucking-strof.



Inga kommentarer: