torsdag 29 oktober 2009

Tankspridd AB

Kör tvättmaskinerna uppe i tvättstugan samtidigt som jag tänkte påbörja engelskainlämningen för denna vecka. Alltid ute i lika god tid, deadline imorgon. Smidigt verkligen och det är verkligen inte likt mig. Jag som alltid är ute i god tid. Men det är bara att konstatera, distanskurser är inte my cup of tea. Hur ska det då gå med c-uppsatsen? Applåder applåder.

Tankspridd var det. När jag fint hängt upp vit och färgad tvätt i det stora braiga torkskåpet och kommer upp 1 timmer senare upptäcker jag att jag glömt stänga igen dörrarna och glömt sätta på torkskåpet. Så jävla klyftigt. Ingen torr tvätt där inte. Smarthuvud. Och eftersom tvättstugan ligger högst upp i andra porten (vilket innebär att man måste ut på Ronnebygatan och fara) så undviker man helst att tvingas springa upp och ner allt för många gånger. Så den får snällt torka på torkställningen i lägenheten.

Nu ska jag försöka hitta ro att plugga som sagt. Senare ska jag gå en sväng ut till Gräsvik och hämta ett ton böcker till nästa kurs som börjar nästa vecka, Ledarskap och hållbar arbetsmiljö. Ska även lämna in om uppsägning på Heimstaden. Sorgligt, men sant.

Inga kommentarer: