måndag 2 november 2009

Snicksnack

Då var det åter måndag igen och det är bara att välkomna veckan med nya friska tag. Jag har en del att stå i idag. Ska börja skriva min hemtenta som ska in imorgon klockan 15.00 som handlar om Grupper och ledarskap. Piece of cake hoppas jag då den bara är på 1-3 sidor. Snacka skillnad mot förra på 17 sidor. Så ska börja researcha lite i engelskaboken samt den lilla tunna svenska. Tack gud för svensk kurslitteratur och låt oss bojkotta tegelstenar till engelsk kurslitteratur. Inte roligt någonstans faktiskt.

Jag ska även kolla på en lägenhet senare, samma som jag kollade på förra veckan. Men ska släpa med mig moder och fader, ni vet .. jag kan inte ta ett beslut utan att ha någon bredvid som säger: Ja den var bra, ta den! Och ikväll ska jag värda Step 1 Styrka som vanligt på måndagar. Förra veckan var jag ju dock sjukling så det är två veckor sedan nu, ska bli sköjsan.

Just det, glömde nästan bort lördagens fest här hemma. Blev sjukt skoj, sjukt mycket att städa dagen efter och sjukt mycket dans på Statt. Men eftersom jag vaknade upp oförskämt pigg igår runt 12 snåret på dagen så var det helt klart värt den städningen det krävdes. Drinkarna som var kvällens tema var goda och det bjöds på allt ifrån Baccardi Melon med sprite och hallon till Vaniljvodka med lime&citron touch. Men någonstans saknade jag ändå mitt lättdruckna vin. Jag föredrar ändå det framför sprit som smakar just sprit. Not my cup of tea.

Nu ska jag ta tag i pluggandet, kanske diska först? Nej pluggandet får gå före. Även om ja vet att jag kommer att dra ut på tentan som vanligt. Jobbar ändå bäst under press. So long suckers!

Inga kommentarer: