onsdag 16 september 2009

Jävla amerikaner

Sitter just nu fastnitad framför datorn och kollar Svenska Hollywoodfruar på TV3:s hemsida.
Det är helt jävla vrickat, för precis precis så såg det verkligen ut och gick till i Florida. Hemmafruarna ordnade drinkpartyn, sysslade med välgörenhet och skällde på städerskorna och nannysarna. Har man inte som jag bott mitt i det så kan man nog inte riktigt relatera till att det verkligen går till just precis så. Men det gör det, haha vad roligt.

Jag hade ju i och för sig sådan tur att ja inte hamnade i precis den typiska snobb-amerikanska-familjen. Visst, min familj hade pengar, 7 bilar på uppfarten, sommarhus, gigantisk båt och allt detta. Men var ändå down to earth på något sätt. Grannarna Hyperstissig (kan vi kalla dom) var precis tvärt om. Här skulle man se ultraglammig ut, nyfixade naglar varje vecka, highheels 24 timmar om dygnet, lämna bort ungarna 6 av 7 dagar i veckan till en stackars överarbetad nanny. Det var sjukt skoj att titta in i detta helvrickade liv för 10 månder och jag ångrar inte en minut, inte ens en sekund. Jag kan bara skratta åt eländet som just nu blivit en serie, alltså Svenska Hollywoodfruar. Cause its reality baby och damn vad de älskar uppmärksamheten som föds ur en ytlig approach ..

Inga kommentarer: