torsdag 20 augusti 2009

Long time no seen

Lillasyster som blivit 08:a

Nu var det längesedan jag skrev om mina värdsliga problem men varken tid eller lust har infunnit sig.

Jobbet är avklarat för denna sommaren, skönt med två veckors ledigt nu innan skolan drar igång igen. Denna gången i Blekinge, på BTH, där jag ska läsa fristående kurser såsom engelska och psykologi i olika former.

Sailet var i helgen som gick och givetvis blev det fest i dagarna två. Första dagen förferre hos Lina och i lördags var vi här hemma, men bojkottade sailet och gick direkt till Nivå istället. Dagen efter var det dags för kalajs hos Brita där jag och Kajsa hoppade studsmatta tills de hemgrillade hamburgarna stod mig upp i halsen.

Veckan har varit lugn och skön och har innehållit träning, sovmorgnar och även en vin-fixar-grill kväll hos Anna som köpt hus. Var där igår och jag krattade och rensade hennes grusgång. Sedan belönade vi oss själva med vin, grillat och Sing Star. Helmysig kväll!

Igår åkte även systeryster till Stockholm för att vara au pair hos en familj i Täby. Det bestämdes hastigt i onsdags förra veckan så det har inte varit någon vidare framförhållning, men vad gör väl det när hon är lugn som en filbunke och bara rycker på axlarna åt all stress :) Sån skulle man va, en annan hyperventilerar för minsta lilla. Men nu är hon i alla fall på plats och det ska bli roligt att hälsa på henne, blir nog en tur redan nu i höst. Have fun sis!

Idag blir det nog lite träning och dammsugaren måste nog också rastas. I helgen väntar 25 års fest för Jimmie på Sturkö, stort kalajs som ska bli väldigt roligt. På söndag är det kick-off med Friskis så man får väl hålla sig någorlunda i skinnet på lördag. Nu ska jag kolla ett avsnitt Vänner till innan jag tar tag i dagen.


Inga kommentarer: