onsdag 15 juli 2009

Drömmar om olivträd


Sitter på jobbet där det är förhållandevis lugnt. Ringer lite då och då och den arga damen som igår hotade med att det skulle ta hus i helvete idag har ännu inte hört av sig. Inte till mig i alla fall!

Sitter och knåpar lite på tilltugg till inflyttningsfesten på lördag. Har tänkt mig lite snittar, crostinis och små röror. Kan nog bli lagom och enkelt, givetvis hänger de hederliga chipsen med. Zandra och Lina beodrade även lekar men då mitt lek-tants-jag har avtagit något med åren så får vi se hur det blir med det.

Nu när det är dötid sitter jag och kollar bloggar och dylikt och fastnade precis på en blogg som föll mig i smaken. Det vill säga vitt, gammalt&nytt, ljust, pastelligt och fynd. Var en sån fin bild på ett olivträd som jag har trånat efter länge. Såg ett till fyndpris på Maxi häromveckan men det blev inget köp. Men jag är så sugen! Vill helst ha ett stort i varje rum, såna man kan ställa på golvet i fina lerkrukor.

Inga kommentarer: