torsdag 16 juli 2009

Mina vänner!


Sitter på jobbet med något lyckorus i kroppen. För jag har ju världens bästa vänner!

En av dom 'dras' jag med varje dag på jobbet & vi delar en sjuk humor som kan vara svår att förstå för de flesta. Med 22 år av vänskap i bagaget kan man inte annat än att ha skoj, fruktandsvärt skoj.

Två andra har jag känt sen lekis och vi har gått i samma klass från dess och upp till 9:an. Mer kända som tönttrion har vi haft så roligt genom åren som man bara kan, och än idag är de några av mina bästa vänner.

En annan har kommit mig nära mer på senaste åren men vi har lika skoj för det. Hon är ärlig, förstående och även hon tillgodosedd med humor i världsklass. Hon är en jävel på fotboll och en jävel på att vara en bra vän.

Ytterligare tre ingår i samma härliga gäng som ovanstående och är även de tre klippor. Två är aningens vildare än den tredje som bidrar med ett välbehövligt lugn till en något taggad sammansättning i övrigt.


En annan har kommit mig nära under två års studier på annan ort. Hon är galen och lugn om vartannat. Förstående och klok. Hon är W med hela svenska folket (haha) och hon ska sätta guldkant på min tillvaro i helgen som kommer.


En av dem har jag upplevt storslagna saker med i en annan del av världen. Tillsammans är vår kärlek för sjuka saker ingen bra kombo och vi kan till och med få oss själva att hissna. En vän med sjuk humor blandat med ett stort hjärta.


Alla mina vänner är olika men ändå lika. Med hjärtan av guld tillför dem det där lilla extra i min vardag och det är jag dem evigt tacksam för.


Inga kommentarer: