torsdag 21 maj 2009

Allkårsveckan är här, och det med besked!

Torsdagen går mot sitt slut. På Tufvanängen pumpas musik, massa olika band som spelar. Dock inget som lockar mig, mer än den timmen jag och Emelie satt och lyssnade. Sedan var det så fruktandsvärt hög musik så jag fick ont i öronen, thank god för mina små pluppar!
Allkårsveckan har alltså dragit igång. För en icke-student märks det på;

1. Systemet ökar sin försäljning med ett antal procent

2. ICA får fler påhälsningar av hungriga studenter som är ute efter snabbkäk i form av grillmat och annat

3. Går man till en av ängarna (främst Tufvanängen) möts man av ett BERG av sopor varje morgon, helt sick och stackars de krakar som har fått i uppgift att ta bort skiten

Så kan man väl sammanfatta Allkår. Njaee, inte engentligen. För det gör det inte rättvisa, för allkår är; fest, solsken, glada människor, dans, sång, vin, upptåg, tävlingar, musik och så lite naket .. listan kan göras lång. Idag bjöd exempelvis allas vår Wibbise på lite halvnaket då hon mitt under vår Allkårskamp (som vi deltog i tillsammans med några VUGI-chicks) slängde sig i Sivansdammen. Och DET gott folk, det gör man inte frivilligt. Den sägs innehålla uppåt 70% urin, 5% cyklar & resterande vatten. På ett ungefär!

Imorgon är det Fredagsfestivalen. Veronica Maggio, Adiam Dymott och Marcus Krunegård ska spela. I dessa situationer är Spotify bra då man kan lyssna ikapp på den musiken som vanligtvis inte brukar spelas i mina högtalare. Men det ska bli skoj! Måndagsbarn med Maggio kan man ju. Kommer man någonvart på det?

På lördag är det sedan Allkårsfesten och då joinar även min lilla Linn, direktimporterad från Kalmar. Med sina 1.80 (måste det med all säkerhet vara) kommer hon dricka öl och fula sig som bara Linn kan. Min lilla Linn. Vi har en jävlans massa minnen, Floridaminnen mest. Vi har gjort de mest sjuka grejer man kan göra, sjuka på roligt vis och inte olagligt om ni trodde det. Vi har dansat sönder skosulor på Miamis VIP-klubbar, skjutsat söta små barn genom Floridas ghetton, snott öl på Jumby bay (ok lite olagligt kanske men hur kan man inte göra det när det står 15 backar öl mitt ute på dansgolvet typ?), skrattat oss igenom dagar & gråtit och stöttat varandra när hemlängtan var som värst. Linn är min Linn i alla väder och hon är one of a kind.

Jag funderar på att gå och lägga mig, ska ju trots allt gå morgonprommisen innan jag sätter igång att tvätta vid halv 10. Sedan ska Systemet få sig en påhälsning av mig och Ems, vi hjälper till med de där procenten.

Måste bara tillägga att så ont som jag har i kroppen idag har jag nog aldrig haft. Detta efter en längre tids väääldigt intensiv träning och vinbrännboll igår tätt följt av ett muskelpass som hette duga och där jag bara körde på den tunga stången. Hurra för mig! Så nu ska jag ta min arma kropp och lägga den i sängen och försöka stänga ute oväsendet från ängen. Men visst, studentlivet har sin charm och om en vecka lämnar jag det och en ny epok inleds i mitt liv ..





Inga kommentarer: