tisdag 7 april 2009

Påsklov

Vilket man egentligen inte har när man pluggar på universitetet, men vi har inget mer nu förren nästa onsdag då vi ska ses med vår projektgrupp. Så nu tar jag lov!

Har suttit på ett väldigt långtråkigt seminarie från 9-15 idag. Tiden gick dölångsamt sista timmarna och allt prat ville inte ta slut. Nu är jag i alla fall hemma och ska iväg och träna om en timme. Hade just värsta skräckupplevelsen. Var nere i förråder som är SKITläskigt, luktar apa och är mörkt som i graven om det inte är tänt. Skulle hämta mina betyg och intyg inför en intervju jag ska på. Står där i godan ro och hittar lite annat bråte som är skoj att titta på, bland annat vårt projektarbete från trean. Helt plötsligt släcks lyset och jag blir skräckslagen. Där står jag inne i min förrådsdel, innanför galler och tror min sista stund är kommen. Är BOMSSÄKER på att en mördare har släkt ljuset och ska döda mig. Det var hemskt! Tillslut fick jag leta mig fram, genom att känna på galler och hänglås, till lysknappen som INTE lyste sådär rött som de brukar. Shit, vilken upplevelse! Ni som varit i förråden här vet vad jag talar om. I samma veva drar hisstrumman igång och jag håller bokstavligttalat på att skita ner mig!


Nog om det. Imorgon åker jag hem, hem till ön för att fira påsk en vecka. EN VECKA JOSSE, klarar du av mig så länge? Haha.


Igår var jag och Stoffe på stan en snabbis innan han åkte hem och då gick jag in på Åhlens och köpte en klädstege för lite födelsedagspengar. Den ska pryda vårt nya sovrum!





2 kommentarer:

frida sa...

jag ska med ha en stege sen, det är så himla fint! och praktiskt :P

Madde sa...

Jag går inte ens ner i förrådet själv. Svinotäckt.