söndag 12 april 2009

The påskhelg


Påskhelgen som blev lugn, skön & mysig.

Kom hem till ön i onsdags och då åkte jag och Stoffe direkt till Mio för att kolla stolarna vi eventuellt ska köpa till köket. Fina var dom, ska nog beställas. I torsdags var jag på intervju och om det blir något får jag veta vecka 17, synd med tyskan bara.

I fredags var jag i fejjartagen och målade två hyllor som ska upp i nya lägenheten, fint blev det. Stoffe blev mer eller mindre tvingad till penslen han med, haha, men sedan var det nästan omöjligt att få honom därifrån. På kvällen åkte vi upp till Zandra och Assa en stund och snackade skit och kollade tv. Blir antagligen mysig tjejkväll där ikväll också.

Igår, påskafton, slappades det och målades lite till. Satt ute i solen och på kvällen kom moster & man på påskmiddag. Och idag då. Åkte in till stan vid 11 snåret för att hämta en bakfull pojkvän och sedan raka vägen till Ronneby för loppis. Hittade tillslut två fina ting. Bland annat en liten söt griffeltavla som ska sitta på hyllan jag målat som vi ska ha i hallen. Sen ett fårullshjärta på rostig hög pinne. Himla fiffigt och fint!

Nu lagas det lax, potatis och sparris där nere och det luktar great. Ikväll blir det som sagt tjejmys med vin och skitsnack. Åker inte tillbaka till Växjö förren på onsdag morgon så jag har några dagar kvar här hemma. På tisdag blir det nog en sväng till Örtvägen för att hoppa studsmatta med Kajsa. Nu ska jag kila ner till the kitchen. So long!

Bild från julafton 08. Ingenting med min text att göra ... men eh .. lutfisk är gott :)

Och julmust är ju godaste drycken ever efter livets dryck: cola!


Inga kommentarer: