söndag 19 april 2009

Lite nytt & inredning

Det här med bloggeriet har fått ligga åt sidan ett tag. Har varken haft tid eller lust.
Idag är det söndag och solen börjar titta fram bakom molnen. Ska dock inte klagas på molnen då det har varit konstant sol i snart två vekor vilket är lovely.

Har varit en väldigt lugn Växjöhelg som har inneburit solning, slappning och massa motion. Dubbelpass i torsdags, jogging i fredags och lång prommis igår. Ikväll blir det tre pass nämligen air, styrka och core. Man mår bra av träning och morgonpromenaderna är guld!

Annars så rullar det hela på. Skolan går bra, vi har ju bara vårt projekt som är roligt och som går framåt. På fredag ska jag som sagt hem på intervju och sen tillbaka till V igen. Åker hem till Valborg för den 2:a så får vi ju vår lägenhet. Ååh vad jag längtar. Kan inte fatta att det har gått nästan två månader sedan vi fick den.

Vi beställde matplatsstolar i helgen när jag var hemma, från Mio. Blev vita (givetvis, haha) stolar som liknar den klassiska myranstolen. Eftersom vår lägenhet kommer att gå i mycket vitt och gammalt blandat med nytt kan en ny design på köksstolarna se bra ut. Sen funderar vi på ett ekmatbord från IKEA i modell Bjursta. Blir ett 6-8 mannabord då det är okej med plats för matbord och det känns som så att man lika gärna kan köpa ett stort när man ändå ska köpa bord.

Nu ska jag packa lite flyttlådor som jag kan ta med hem i omgångar. Saker jag ändå inte behöver en månad framåt kan lika gärna få stuvas in på Ronnebygatan.

Ha en fin söndag!

Inga kommentarer: