lördag 21 mars 2009

Mamma&pappadag




Idag har bästa mamma och pappa varit på besök. De kom lagom till att brunchen på Sivans öppnade så vi startade dagen med äggröra, mackor, frukt, yoggi och mycket mer. Sedan åkte vi till stan där mamma som vanligt gick lös. Jag nöjde mig med att köpa födelsedagsgift till syrran. Vi handlade lite på hemvägen och när vi kom hem slappade vi en stund och sedan vankades det middag. Färsk pasta med färska-champinjon-och-kräftstjärts-sås. Kanonis! De åkte hemåt vid halv 7 tiden och sen dess har jag suttit lite vid datorn, kollat Robinsson och nu halvkollar jag på Wallander. Beställde dock nyss två små saker från nätet, säger inte vad då den ena ska bli Josses andra gift.

På onsdag eller torsdag åker jag hem till min älskade ö för en avkopplande helg. Var 6 veckor sen nu och jag saknar hemma. Stannar ända till tisdag då jag fyller år på måndag och vill fira lite hemma, vilket jag inte gjort på 3 år. 2007 var jag i Florida och 2008 var jag och familjen i Stockholm. Så nästa måndag förväntar jag mig sång och frukost på sängen. Jag blir aldrig för gammal!

Inga kommentarer: