måndag 23 mars 2009

Måndag och planer

Måndag igen, men det lär väl vara fredag i ett svep.

Idag har det varit en riktigt slapp/slödag, vilket har resulterat i att jag varit måttligt rastlös. Den här annorlunda terminen ur pluggsynpunkt är både på gott och ont. Startade i alla fall dagen med promenad innan jag åt god frukost.

Har kollat igenom vilka kurser jag ska välja till hösten återigen. Och även ändrat mig återigen. Velig, ja. Men nu är det bestämt. Kommer söka Affärsengelska, Skriftlig kommunikation 2, Arbetspsykologi och även Ledarskap&Hållbar arbetsmiljö. Ska alltså läsa de fyra kurserna under vår valfria femte termin. Alla läses från BTH hemma och tre av dem på distans. Ska bli skoj, ser främst fram emot psykologin.

Har tränat muskel ikväll och det var grymt skönt. Jag känner mig starkare och starkare för varje vecka och idag kändes stången ja började med för två veckor sedan lätt. Lätt och lätt, men det känns som om jag kan höjja två kilo redan om någon vecka. Jag älskar träning!

Nu har jag kollat Spårlöst och ätit god bakad potatis. Lipade som vanligt till Spårlöst men det är ju så satans fint. Pappan Nicole hittade på Hawaii påminde mig så mycket om amerikanarna jag träffade i Florida. Det var inte Frank-stil men lite ändå på något sätt. Min "pappa" i USA älskade ju med motorcyklar och hade en egen. Det var samma stil på skjorta, samma glada approach och allt det där. Man blir ju bara glad. Och när de återförenades efter 20 år grät jag alltså som vanligt. Blödig som jag är, men det är skönt att gråta, av rätt anledningar då alltså.

På onsdagkväll eller torsdag morgon åker jag heeeem. Det ska bli underbart. Var många många veckor sedan nu och jag längtar. På torsdag ska jag på en liten intervju för ett jobb och sedan träffa min Anna. Ska stanna hos henne över natten och snacka skit och umgås. På fredag blir det antagligen Nivå för att käka god middag med mina flickor, sen eventuellt utgång. Riktigt tjejkväll!

Annars ska jag och Stoffe nog få kolla på vår lägenhet igen. Det är ett tag sedan nu och man glömmer så mycket. Då 1 maj och 1 juni närmar sig vill vi börja planera lite och det går icke utan mått och så vidare. Vi längtar ihjäl oss!

Nu ska jag ta en dusch och sedan blir det bingen. Imorgon har vi intressant gästföreläsning vid 10-12, handlar om Modern tidningslayout. Kan bli skoj! Efter det är det projektmöte med vår webbgrupp vid 1. Keep in touch!


Inga kommentarer: