tisdag 10 mars 2009

Going nuts



I love I love I love
Jag tror jag blir galen. Inredningsgalen! Har alltid älskar inredning. Vitt, ljus, fräscht och med accentfärger ska det vara. Jag älskar att blanda gammalt och nytt, det blir som snyggast då. Jag älskar shabby chic och ska själv försöka mig på det till nya lägenheten. Har nämligen köpt ett gammalt skrivbord på blocket för 200 spänn som ska vitmålas och bli hejdlöst fint.
Jag är den sortens student som i många fall lägger pengar på inredning, krims och krams än på "den där jackan". Inte för att jag inte älskar kläder men den perfekta ljusstaken eller de perfekta ramarna är guld värda.
Kom just på att vi har en himla massa gamla möbler ute i ladan hemma och däribland en pigtittare. Eller hur mamma? Det hade ju varit utsökt fint att måla den vit och ha på ett litet sminkbord i nya lyan. Låter det bra mamma eller fick du nyss en hjärtattack på grund av pigtittarens eventuella värde och synen på att låta mig förstöra den?
Nu ska jag lägga mig och i helgen ska jag dra med mig Stoffe in i drömmarnas land ..




2 kommentarer:

LADY JEN sa...

Hej igen!
Håller med dig om att det är genom att blanda gammalt och nytt man skapar charm.

Huset vi köpt ligger några mil utanför Växjö, och flytten går dit i början av april. Så då kanske du hinner dit o hälsa på innan du lämnar Växjö. Huset är helt underbart fint och faktiskt lite likt ditt föräldrahem. (Dina föräldrar kommer bli ditbjudna på vårt bröllop...)

Ha det bra
Kramar Jenny

Anonym sa...

Hehe usch då, då är det illa ;)
Men jag håller med dej, när vädret är så tråkigt blir det långtråkigt att inte ha nått att göra! kram