tisdag 9 november 2010

Hej.

Det knäpper egendomligt från spisen där potatisen håller på att koka upp. Ska det låta så eller eldsvåda nästa? I vilket fall så tillreder jag nu en stor, vi snackar alltså gigantisk, köttfärslimpa med färska rödbetor och morötter i formen samt potatis till sambon. Till detta en skysås. Jag älskar verkligen alla möjliga former av husmanskost, det är fina grejer det. Att man sedan kan stå över potatis och onödiga kolisar med fördel för andra bättre och goda rotsaker är ju toppen.

Det är min lediga tisdag idag vilket känns skönt efter 2 intensiva jobbveckor. Har varit på banken, på stan och slutligen gosat ner mig i sängen och kollat på tv och datorn. Vilket man i vanliga fall inte har tid med direkt i en hektisk vardag. Efter middagen idag blir det sedvanlig cirkelfys tillsammans med K på Friskis. Trevligt att ha ett pass att gå på tillsammans och peppa varandra igenom, kalas. Att jag efter tredje varvet ser mer ut som en zoombie med sminket nere vid midjan, ett sjöblött ansikte och något förvridet ansiktsuttryck som får honom att garva är väl en annan femma kan jag tycka. Det är så skönt i vilket fall som och ett pass som tillåter en att köra skiten ur sig.

På lördag drar vi iväg med vrålåket till Kalmar för att visitera lillasyster. Ska bli hemskt mysigt och lite sådär välbehövligt att komma astá. Gå en sväng på stan, IKEA, luncha, laga mysig lördagsmiddag och bara slappa. Fin syster-syster-sambo-helg. Innan helgen ska jag dock klara av två jobbpass till, några fler träningspass, ytterligare ett bankbesök, lite tvätt och andra lusigheter. Men eftersom onsdagen redan infinner sig imorgon så går nog tiden snabbt, som vanligt. Oj, nu har knäppandet på spisen övergått till ett frustrerande kokande, time to go med andra ord.

1 kommentar:

kajsalillen sa...

"alltid lika roligt" (haha) att läsa en ny liten betraktelse över din vardag.