tisdag 23 november 2010

Annars då?

I köksfönstret har vi tjuvstartat aningens med en amaryllis. På fredag åker stjärnan upp.

Har tisdagsmys i köket. Lerkrukor med sommarens still-going-strong pelagoner,
salt/pepparkar från Cult design, ljuslyktor IKEA och grovsaltskål Iittala.


Jag har sjukt mysig ledig-hemma-dag just idag. Knapprar på datorn, tvättar några maskiner tvätt och just nu myser med te i köket med tända ljus och frusna novemberfingrar. Kycklingen tinar på diskbänken, i en skål givetvis, och till middag blir det någon kycklingtjofräs tillsammans med morötter och rödbetor i ugn. När maten senare ligger i magen blir det cirkelfys som sig bör på tisdagar tillsammans med sambon. Trevligt inslag och trevlig tisdagsrutin. Får ju på så vis lite tillsammanstid även på gymmet, vilket vi även besökte igårkväll efter jobb och middag. En timmes träning tillsammans innan vi skyndade ut i regnet, hem och duschade och åt kvällsfika i soffan framför säsong 1 av Prison break.
Annars då? Jo vardagen knallar på. Jag traskar fortfarande kring i skobutiken i väntan på jobbet som ska få min karriär att få sig ett uppsving. Tills dess funkar det alldeles utmärkt att sälja skor om dagarna, prova desamma samt snicksnacka med trevliga arbetskamrater. Träningen går fortsatt fint. Snittar väl sisådär 3-4 Friskisbesök i veckan och vanligtvis ser det ut som följer; måndag step1-styrka, tisdag cirkelfys, lördag cirkelfys. Däremellan beror det på lite hur jag jobbar men varannan vecka blir det lunchträning på fredagar och varannan ett onsdags eller torsdagspass. Omväxling förnöjer, yeah right.
Till helgen är jag ledig, långledig som det så fint och ljuvt heter. Jobbar kortvecka alltså denna vecka (måndag, onsdag och torsdag) vilket är ett trevligt inslag. På lördag slirar jag ner till Lina på brudfest och vad sambon ska göra har jag faktiskt ingen aning om. Det pratas sjöfågeljakt med Erik, men vädret ska tydligen avgöra det. Vid regn - inställt, vid snö - kör på! Vi får väl se om det vankas sjöfågelmiddag i veckan som kommer. Summa sumarum så har jag en trevlig vardag för tillfället och glädjs åt att advent och en av de mysigaste månaderna, december, står för dörren. Annars då?







Inga kommentarer: