fredag 24 september 2010

a väldigt ordinary morning

Inte då. Inte varje ledig morgon jag viger åt att låta mig väckas 6.50 och bli pussad och kramad på av världens bästa älskling. Vi är då inte vana att vara ifrån varandra mer än en jobbdags längd, haha, så vi fick ju ta ihjäl massa goa kramar innan han gick till jobbet. Why tänker ni. Jo, Götelaborg väntar ju i eftermiddag. Göteborg, bokmässan, shopping, hotell, hotellfrukostar och massa skratt. Tänk att det var ett år sedan vi var där sist, galet fort det går ibland alltså. Men vid 15.33 rullar tåget iväg, ja vi tar tåget i år efter Susannes felkörningar förra året, ha. Vi kommer systerligt dela på de 4 flaskor vin, mörka chokladen, nötterna och andra trevliga tillbehör som vi nog ha delat upp i en inhandlingslista. Färdkosten på tåget har varit planerad sedan i maj någon gång. Vi har inte alls längtat.

Dagens planer ser ut såhär. Äta frukost, packa, gå till systemet och hemköp, äta något, träna step vid 12, packa klart och förbereda mig aningens. Och förhoppningsvis hinner hjärtski anlända hem innan jag marscherar ner till stationen med min rullväska, inte rullväska som i dramaten utan mer en kabinväska. Tänk vad mycket och roligt jag ska hinna med och klockan är inte ens 8 än, fantastiskt. Får väl sätta fart. Känner mig själv. Fem minuter till vid datorn blir lätt 15 och då får vi klara oss utan den fjärde flaskan vin ..

2 kommentarer:

kajsalillen sa...

Bara lugn du hinner. Själv sitter jag redan på jobbet, med en förhoppningsvis "rätt" packad väska. Vi ses vid stationen.....

helena sa...

hade också tänkt åka till göteborg och bokmässan men ändrade oss igår kväll o beslöt oss för att stanna hemma. du får lägga upp lite bilder därifrån :)