söndag 19 september 2010

Och hur går ..

.. det då med min så kallade diet? Bra! Jag har inte vägt mig en enda gång. Varken före eller efter, ogillar vågar starkt och anser att man känner på kläder, humör och självkänsla om man gått ner eller ej. Och visst har jag det. Jeansen framkallar numer en inte så het killsnopp i grenen, linningen sitter sådär och påshänget där bak är ett faktum. Har även fått höra att jag smalnat av både i midja och ansikte och jag blir verkligen jätteglad. Speciellt när man själv inte alltid är den första att uppmärksamma sånt. Och jag känner mig SÅ mycket mer bekvämare i min kropp. Det är egentligen ganska faschinerande hur man genom att ändra sina kostvanor och träna rätt kan få en ökad och mer bekväm inställning till sin kropp.

Att jag sedan har tränat mer än i somras, haha, och ungefär som jag har gjort de senaste åren har givetvis också bidragit till mitt nya jag. De senaste 3 veckorna har jag tränar 3-4 gånger på Friskis och utöver det kan ni lägga till 9 timmars stående jobb 3-4 gånger i veckan och en hel del spring i källartrappan ner till lagret och den är braaaaaaaaaant.

Det jag vill säga med detta är att det går. Det går att förändra och att känna sig mer nöjd och tillfreds med sig själv genom simpla medel. För hur svårt har det egentligen varit? Utesluta kolhydrater, som jag förvisso tycker om, och äta högre fetthalter och nada socker. Inte för att jag på något sätt är eller var tjock, överviktig eller så, you name it, men visst kan man som sagt förändra det man inte är nöjd med.

I skrivande stund står ett lchfbröd i ugnen och gräddas. Luktar gott och det ska bli ganska så nice att äta en skiva bröd efter 1 månad. Ikväll blir det taco till middag. Med egen tacokrydda och minus bröd och salsa för min del. Gott! Och imorgon är det jag som skuttar iväg till Friskis efter jobbet och steppar loss på en bräda. Jag och mitt nya självförtroende ..

1 kommentar:

Madde sa...

Go Johanna!