måndag 2 augusti 2010

Hola!

Det är måndag. Jag är ledig. Mannen jobbar. Imorgon tar två tuffa jobbveckor vid. 10 dagar, 1 dag ledigt. Bara att bita ihop och tänka på 2 veckors stundande semester efter en sommar full med jobb. Har slutat störa mig på solen som skiner när jag går inne och jobbar och solbruna människor som strömmar in i butiken för att finna skugga och svalka. Som det dessvärre inte finns mycket av hos oss. Det är kvavt som hundan och bitvis olidligt att sälja skor i det klimatet. Men no worries. Jag gillar mitt jobb och kollegorna. Främst Majsan som kan det mesta om det mesta och som är rolig stryk.

Nu ska jag störta in i duschen och duscha, vad annars. Sedan drar jag nog en liten repa på stan. Inte nödvändigtvis för att handla något, eller kanske. Men främst för att komma ut och känna att jag är ledig. Ikväll Aerobic 2 på Friskis. Friskis som varit sjukt dåligt besökt av mig i sommar. Räcker ibland med morgonpromenader och att gå och stampa i affären 9 timmar per dag.

So long suckers!

P.s. Helgen var kanoners. Fest och utgång. D.s.

Inga kommentarer: