tisdag 27 juli 2010

Varma tassar

Har tassavärk. Alltså ruskigt och riktigt ont i fötterna. Det får man om man går och stampar på hårda golv 9 timmar om dagen. Not that use to it. På ICA kunde man glida omkring i färggranna foppisar. Passar sig inte riktigt i en skoaffär. Synd. Kniper istället med tårna i 1. varma men ack så sköna converse 2. mammas riekersandaler 3. bruna gladiator. Trixet är att byta skor 2-3 gånger om dagen, då förhindrar man den värsta värken. Trots att jag äger tiotal och åter tiotal av skor så passar sig inte alla att bära i en affär där risken att slå sig halvt fördärvad i en brant lagertrappa ständigt lurar runt hörnet. Men trevligt har jag på jobbet. Söta 91 åriga damer som skojar friskt och gapiga trötta 3 åringar som vill ha rosa gummistövlar i 30 gradig värme istället för de tänka sandalerna. Fint det där. När jag blir stor ska min unge få välja. Det har jag lärt mig av Mia Skäringer ..

3 kommentarer:

Petra Bloggar sa...

haha vilket kul inlägg!!

Du jag har fattat det där med bländare och slutare, nu hade jag iofs fattat det innan... men när jag har försökt ställa in i läge A, så har allt bara strulat... och det har inte varit så konstigt för där kan man bara ställa in bländare osv... det jag har velat ställa in ska man göra i läge M på en Nikon och det har jag aldrig fattat förrän IDAG! Så jäkla superhappy jag är sen! GOSH! :D

Petra Bloggar sa...

haha ja gör det!

*spännande*

:D

emily sa...

hua! jag har samma problem men jag jobbar i klädbutik.. ballerinas är inte att föredra, blä .. mina hälar värker :(