tisdag 27 april 2010

Life in Halmstad

Dagarna i Halmstad har hittills varit bra. Igår intervjuade vi, gick långpromenad längs stranden och slöade i soffan. Värmen igår var inte att leka med alltså. Kvavt så in i, över 20 grader och svettvarning med tunn t-shirt och tunn jacka på. Sommarvärme AB. Halv 9 var det fortfarande riktigt skönt ute, ljummet och nice promenadväder.

Idag har vi intervjuat personer från Landstinget och Kattegatt och imorgon väntar Informationsvd/chef på Volvo i Göteborg. Efter intervjun kör vi hem för att hämta upp Julia och sedan dra mot det ökända GeKås. Ska bli en upplevelse att se detta omdiskuterade ställe och all energi kommer att läggas på att inte tappa bort mig själv. Dagarna här har liksom kretsat kring det. Jag har titt som tätt utbrustit "Ja men jag vet ju inte riktigt var jag är" och "Jaha, men var är vi nu då?". Ganska konstigt med tanke på att jag brukar ha riktigt bra lokalsinne. Ikväll skickade jag iväg Wibban på ett pass på gymmet hon gärna ville gå på. Jag ville dock inte pröjsa 150 spänn (sjukt) på en timmes pass så jag knallade 50 minuter längs fina Nissan och andades in lite fina intryck. Började springa men gick resten då det kändes ganska trist att springa på ett ställe man aldrig varit och istället kan uppleva naturen. Åååh så vuxet.

Nu duschar W och jag har dukat fram tallrikar för nu blir det mat. Fiskgratäng och potatismos. Mums för magen. Middagen intas framför tvn till Ugly Betty enligt Ws rekommendationer. Jag som inte följer några som helst serier slaviskt lyder och niger ungefär. På torsdag är jag i Karlskrona igen och tackar för mig. Men än är det 1 ½ dag kvar. GeKås, here we come!

Inga kommentarer: