torsdag 15 april 2010

Gassande sol och onda tänder

Helvete vad ont jag har i käften. Det där med visdom är inget att leka med. Det värker, svider, bulltar och drar. Och när mat fastnar mellan tandkött och tandkött och sätter sig i nya tandens uppväxthål .. det ska vi inte bara prata om. När vet man om visdomstanden liksom hade behövts kollas upp?

Jag börjar känna mig som 80+ med alla mina krämpor. Onda tänder, onda käkar, ont i näsan på grund av ett sår som envisas att inte läkas, ont i hälsenan, ont i mitt arma knä samt träningsvärk i höften och lår. Magmusklerna ska vi inte ens tala om när jag skrattar, hostar eller harklar mig. Ni vet när det gör sådär ont att man försöker hejda och stoppa hosten mitt i. Man ångrar sig grymt att man uppmuntrat hosten att leta sig upp i strupen. Ungefär så.

Men utöver mina krämpor är jag nöjd med tillvaron. Träningen rullar på och jag känner mig hälsosam. Mån var det step, i tisdags sprang vi och igår var det Intensiv. Ikväll blir det promenad och mag/armövningar på hemmaplan. En fin brun ton har även hittat sig till mitt ansikte och armar efter ett antal timmar ute i gassande sol på balkongen. Balkongen med ett L mamma jag vet!

Om en halvtimme sisådär ska jag och Wibban göra intervjumall till våra intervjuer i c-uppsatsen över telefon. Sedan är vi redo att intervjua nästa vecka då hon kommer till stan. Känns som om det rullar på bra och ämnet är ju verkligen intressant och väldigt trevligt att skriva om. Men nog om det för nu ska jag sätta mig på baLkongen en stund och njuta innan W ringer. Hoj!

1 kommentar:

Josefina sa...

bulltar kan kanske vara bultar...