onsdag 17 mars 2010

Obeskrivlig press, vånda och frustration

Jag är så arg, så frustrerad och så jävla skoltrött. Jag har inte under hela min grundskoltid, gymnasietid och universitetstid känt såhär innan. Men nu har det slagit till och jag har verkligen problem att formulera mina ord på uppgifter som ska in och paper som ska skrivas. Ni vet sådan där frustration som man bara vill skrika ut, slå ut på tangenterna och få ut genom att slänga datorn i väggen. Jag har uppnått det stadiet nu. Det är inte roligt längre. Det är inte roligt att skriva meningslösa paper som inte ger mig ett skit. Det är inte roligt att traggla teorier från 1800 frös ihjä och det är verkligen frustrerand att tvingas rapa upp konstiga begrepp som inte en jävel förstår. Kan du i en handvändning förstå innbörden av explicita, implicita och filantropi?

Jag vet att det bara är ett antal veckor kvar. Men det tar emot på riktigt nu alltså. Det är inte roligt att plugga mer. Jag kan dethär nu. Jag kan skriva paper, hemtentor och råplugga till en salstenta. JAG KAN DET NU! Inte blir det bättre av att stressen hägrar och pressen ökar. En c-uppsats ska produceras om några veckor och jag kommer att vara totalt utmattad efter 10 veckors daglig pendling till och från Växjö. Jag har valt det själv, det vet jag.

Till råga på allt är mina handeksem så jävla hemska just nu så jag vaknar i panik på nätterna av att jag kliar av mig lager av skinn. Blåsor trängs med varandra och varet väller ur. Jätteäckligt, jag vet. Men tänk att ha dom fastnitade på händerna då. Svullna fingrar och rödflagnade hudrester. Very fresch!

Snälla gode gud. Ge min styrka att klara av de sista veckorna. Jag vet inte hur jag ska överleva!

Inga kommentarer: