onsdag 13 januari 2010

Wednesday

Det är onsdag. Det är halvtradigt och vara ledig. Det går mot ljusare tider, I hope.
Jag är alltså ledig och det börjar bli långtråkigt. Efter inskicket av hemtentan i måndags så har jag nada att göra alltså. Terminen i Växjö börjar nu på måndag den 18e och då blir det pendlande, sena kvällar och en trött Johanna I guess. Men ska bli skönt att kunna åka tåg ändå och inte buss eller bil eller liknande. Men pendling en termin ska bli mer än intressant. Jag är ju van att ha 1 minuts gång till skolan i Växjö. Men det är mitt eget val att pendla och jag är glad ändå. Har ju mitt fina liv här hemma i Karlskrona nu igen. Med mina vänner, familj och älskling på nära avstånd. Då trivs jag som bäst!

Helgen var bra. Vi festade hos Krille. Jag och mina tjejer och han och hans killar. Efter vin, en uppshootad flaska Dooyleys och Med vilda gester dansade vi mot Statt där vi tillbringade 2 timmar på dansgolvet. Rolig kväll!

Ikväll ska jag och Anna träna intensivpass på Friskis. Ska bli skoj, och jobbigt. Har sjuk träningsvärk sedan i måndags, step 1 styrka. Innan det hade jag haft ett smärre juluppehåll på 3 veckor, haha. Med endast en träning inklämd där. Men nu är jag igång igen. Träning i måndags, ikväll, imorgon gym och eventuellt träning på söndag.

Nu ska jag ta för mig något av dagen. Eventuellt en liten promenad i friska luften. Får huvudvärk av att sitta inne. Skalladunken har säkert med visdomstanden som återigen är på uppgång att göra. Det värker i hela käften och käkarna är väldigt ömma. Väx, väx, väx.

Inga kommentarer: