torsdag 7 januari 2010

TITTA ETT NYTT INLÄGG!

Skåda förtjusningen då moder, Josse och Kylling går in på bloggen och läser rubriken. Halleluja, gud och hans änglar.

Jag har alltså fått beodran från både högre (mamma) och lägre instanser (Josse, haha) om ett nytt inlägg. Och jag kan väl medge att det legat på ganska tjock is under jul och nyår. Har faktiskt tro det eller ej knappast suttit vid datorn. Det har inte ens varit varje dag som jag annars gör. Skönt har det varit. Lika skönt är dock inte hemtentan som ska in på söndag. Hälften gjort, men ångest har jag inte riktigt. Skrev ju en uppgift igår och det gick ju snabbt. Minst 3 sidor kvar bara. Easy peasy!

Men julen var superb på alla sätt. God mat, trevligt sällskap och fina klappar. I år hade jag som alltid varit snäll och fick mycket av det jag önskade mig. Fjällräven Kånken rygga, Iittala glas, fina till-hemmet-saker, pengar, Body Shop grejer, presentkort och mycket mer. Fina grejer med andra ord. Juldagen firades sedan hos Eve med massa tjejer, kul och en liten sväng till Olearys blev det.

Mellandagarna flöt på bra och jag flyttade. Ägnade nog tre dagar åt det sammanlangt. Först flytt sen städ och fix i två dagar i gamla lägenheten. Men nu är den lämnad till nya hyresgästen och det känns bra. Everything comes to an end. Har ju en ny fin lägenhet bara några nummer bort på samma gata nu, så det känns kanonas. Soffa väntas på måndag från IKEA och sen kan jag börja med slutliret. Dvs tavlor och hyllor med mera. Ska även målas vitt i köket, blir eventuell i helgen.

Nyår var en mycket trevlig kväll detta året. Firades hos Niklas och Lina i huset där vi åt god mat, samspråkade med nya människor, dansade och drack skumpa. Tolvslaget firades in på Fisktorget och sedan halkade vi oss tillbaka till huset för mer fest. Nyårsdagen inte lika trevlig.

Det var väl jul och nyårsdagarna det. Har varit skönt med "ledigt" även om jag hade kunnat plugga undan innan jul. Men vad tusan, allt löser sig. Igår var det kalas för kusin Kajsa på 7 års dagen. Trevligt med släkt och som det sig bör den goda smörgårstårtan. Att hon numer är 7 år, stassar omkring i klackskor och har fina diadem känns lite underligt. Hon var ju typ 2 nyss.
På lördag blir det party hos Krille med lite mixat folk. Mina tjejer och hans killar. Typ så. Ska bli sjukt trevligt och förhoppningsvis en rolig kväll och natt. Sedan blir det Statt, en annan är ju inne på sitt 23e år nu och får komma in helt smärtfritt :)
Nu väntar Projektpsykologi av Riccardi och Schaller. Auf Wiedershen!

3 kommentarer:

kajsalillen sa...

kanon...

Krille sa...

blir det party hatt på lördag med hjärtat? :D
lina får ta med sig nårra, så det blir riktig party stämning

Krille sa...

herregud vilket meck bara för att skriva lite! har redan glömt lösenordet... men nu är jag på gång!!