tisdag 24 november 2009

Hjärtbank och trägolv

Blir lite stilje här emellanåt. Noll inspiration till att skriva då det enda jag gör om dagarna är att sitta hemma och försöka motivera mig själv till att plugga. Det är verkligen döden med distansplugg har jag kommit på. Motivationen måste vara på topp, liksom diciplin. Men hej och hå jag tar nya tag. Innan den 8:e ska jag väl ha fått ihopa 3 sidor om min vetenskapliga artikel som handlar om mobbning på jobbet som resultat av en stressad och dålig arbetsmiljö. Heja mig!

Annars rullar livet på. Jag är glad och nöjd med tillvaron, kan liksom inte vara annat. Gammalt groll och skit har jag lagt bakom mig. Har varken lust eller tid att lägga energi på energitjuvar som har en förmåga att ploppa upp lite här och var. Att det sedan finns en speciell anledning till att le lite extra och att tillåta hjärtat att göra dubbelvolter behöver vi kanske inte gå in på närmare. Är man det minsta intresserad av vad som händer i mitt liv just nu och varför jag är löjligt glad så kan man fråga personligen. Det måste man väl kunna begära.

Idag är det en månad kvar till julafton och med största sannorlikhet lite drygt en månad kvar till flytt. Vilket innebär att jag inom en snar framtid borde börja packa, rensa och slänga. Har ju faktiskt 82 kvadrat att ta mig igenom, samt ett förråd. My gosh. Jag hatar att flytta. När jag flyttade från Växjö till Karlskrona i juni så sa jag till mig själv att nu ska jag aldrig mer flytta, i alla fall inte på ett par år. Men se på, saker förändras och det finns tyvärr ingen möjlighet för mig att bo kvar i min lya. Vilket känns ganska trist faktiskt. Jag hyser ju ganska stark kärlek för min tvåa mitt i centrum med 4 meter i takhöjd och genomgående fina trägolv. Men vafan, jag ska ju bara flytta 30 nummer bort på samma gata, så värre kunde det ju varit. Och lägenheten jag ska flytta till är inte helt illa pinkad den heller. Trägolv i vardagsrummet i alla fall, något högre i tak än normalt och ganska okej läge får jag säga. Blir nog bra dethär. När skiten är nerpackad, nersläpad i ett släp och uppdragen i nya lägenheten. Jag F.A.S.A.R.

Nu ska jag nog snöra på mig mina rosa Nike och gå ner till Cervera först och kontrollera om det var ljusblå eller turkosblå Iittala-glas jag önskade mig i julklapp. Med mitt något maniska inredningsbehov så är gränsen mellan ljusblå och turkosblå hårfin och det måste stämma på nyansen. Så off we go. So long!

Inga kommentarer: