tisdag 20 oktober 2009

Lyckans dag

Vilken lovely dag. Satt bänkad i Ronneby för föreläsning vid 10 då Perra kommer in och säger att vi ska få tillbaka våra hemtentor från Margaretha och Jennifers kurs. Som på given signal börjar hjärtat slå i 200 och klumpen i magen har infunnit sig. Alltid samma sak. Så säger hon Ja detta gick ju inte så jättebra. Av alla er fick två stycken G och bara en VG, resten U.
Tack-goodbye-auf widershen är den vanliga tanken då.
Sedan börjar hon dela ut. Själva tentan fick man inte, men dock en tvåsidig sammanfattning, utvärdering och sammanfattande betyg. Pulsen höjdes ytterligare när jag ser Väl godkänd, VG högsta betyg, på sista sidan. Satt bara och gapade men FAN vad skönt. Jag var alltså den enda i klassen som fick det och damn vad det ökar på självförtroendet. Satt med ett löjligt stort leende på läpparna hela dagen sedan.

Maggan hade skrivit saker som: mycket bra tillämpning av litteratur, bra analytisk förmåga och mycket bra akademiskt skrivande. Så när jag läst igenom de fina orden var jag en stor muntergök. Ibland får man faktiskt vara stolt över sig själv. För satan vad jag kämpade med dem 17 sidorna innan jag skrev sista ordet 1 timme innan inlämning.

Bra Johanna, klapp på axeln.
Nu har jag och mamma ätit sushi här och om en timme ska vi på bio, Flickan som lekte med elden. Fira lite :)

3 kommentarer:

Josefina sa...

SNYGGT GJORT!

Madde sa...

Grattis! Vad roligt :)

Anonym sa...

Fan vad gott hjärtat!! Grattis!!!
Kram Zandra