torsdag 23 juli 2009

Trött, tröttare, tröttast

Sitter på jobbet och är tröttare än tröttast idag. Ögonlocken är on their way down om man säger så. På radion spelas den där låten hm hm hm kebabpizza, slivowisha (stavning?). Inte svängit nog för att väcka mig ur min koma. Bara 2 jobbdagar kvar innan ledigt, bara två, bara två, bara två. Ständigt mantra i huvudet.
Får väl ta och sätta huvudet på skaft genom lite korsord. Huvudet på skaft .. det var nog inte rätt ordspråk i rätt sammanhang. Eller? SÅ trött är jag så att jag inte ens kan formulera en ordvits.
My god, jag kommer somna i fikarummet i de röda halvhårda sofforna. Då är det illa, eftersom de verkligen är hårda.

Ytterligare ett bevis på min trötthet är när jag säger efterbliven till en kund istället för utebliven.

Kund:
Hej min tidning har inte kommit
Jag: Hej, då ska jag koppla dig till efterbliven tidningen .. eller vad säger jag (gapskratt) utebliven menar jag ju!
Kund: (asgarvar)

Jag borde dra något gammalt över mig. Men nu ska jag rycka upp mig, stay tuned ..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har precis kommit in på informatörsprogrammet.. Satt o googlade o råkade hamna på din sida.

Vad tycker du om programmet? Finns det jobb att få när man är klar om tre år?
Jag är sååå väldigt tveksam, förstår min inte riktigt på programmet.
Vill du hjälpa mig?

Skulle vara jätte snällt!

J sa...

Hej!

Vad roligt att du hittade hit, och vad roligt att du kom in på programmet.

Jag har trivts väldigt bra, är ju klar om ett år. Jag har gjort ett helt inlägg om informatörsprogrammet för ett tag sedan, förstår att det var det inlägget du kom hit genom?

Hur det är med jobb vet jag inte riktigt just nu. Hade det inte varit för lågkonjukturen så tror jag jobben hade varit betydligt fler. Fler och fler företag börjar inse hur viktigt och bra det är med en informatör. Så när de dåliga tiderna är över tror jag det kommer finnas ganska gott om jobb!

Kan rekommendera programmet!
Något mer du undrar?

Johanna

Anonym sa...

Tack söta för svaret! :)
Jag har kommit fram till att hoppa på programmet nu till hösten.. känns minst sagt som en utmaning. Dels att lämna två söta ungar på dagis, men oxå att lära sig en massa nytt!

:) Tack igen för svaret!

// Mikaela