torsdag 30 juli 2009

Oenighet på kontoret

Anna och jag är oense huruvida jag kommer att införskaffa en ny cykel i höst eller inte. Så här låter det:
Johanna: jag har tänkt köpa en ny cykel efter sommaren FAKTISKT!

Anna: jaja säääkert. men till hösten behöver du ingen cykel det är ju nu på sommaren som du behöver

Johanna: joho! jag ska cykla ihjäl mig hela hösten och vintern. jag ska trotsa kyla, slask, snö och is! jag ska cykla ut i världen på min fina (framtida) hoj! jävla var det ska gå

Anna: sakta i backarna. du har ju ingen jävla hoj ännu. du kommer ALDRIG få tummen ur.det säger jag bara!

Johanna: ska vi slå vad????????
Anna: ja gärna
Johanna: vad sätter du? pengar kan vi INTE sätta, för jag ska ju köpa en hoj för dom!
Anna: nej, det är ju det du inte kommer att göra
Johanna: du ger dig inte

Anna: nejnej

Johanna: vad sätter du då, ge mig ett bud?

.. fortsättning följer


Inga kommentarer: