tisdag 26 maj 2009

Jag hatar det!

Fan vad jobbigt. Jag hatar att känna panik över att inte ha pengar, speciellt bara två dagar efter CSN. Men denna månaden är det så mycket utgifter att jag helt seriöst mår dåligt. Hyra som ska betalas (som jag bara hade haft halva av om jag bott på Campus), möbler som ska köpas, mobilräkningar, interneträkningar som tillkommer, midsommarhelg, ikeabesök .. listan kan göras lång. Varenda gång jag tänker på det mår jag dåligt. Som student fick man i förgår ut den underbara summan på 5800 kronor. Hur i helvete ska detta gå? Jag har ont i magen. Vill inte behöva känna att jag är beroende av någon heller, men vad ska man göra. Vad som gör det ännu värre är att jag endast kommer att jobba 1 vecka i juni och då bara få en veckas betalt i junilönen. Vilket alltså innebär att jag under resten av maj, juni OCH juli ska leva på 5800 kronor. Tack gud för skatten som kommer innan midsommar men den kommer i princip till att gå till hyra. Okej, rolig sommar jag får .. jag mår helt skitdåligt! Ska man behöva gråta över pengar?

Inga kommentarer: