fredag 3 april 2009

Lycklig in i den lilla själen!

Solen skiner, temperaturen stod på 17,1 grader, fåglarna kvittrar, molnen och gömt sig och man är ledig. Är det då svårt att inte bli lycklig in i den lilla själen?

Vädergudarna har sannerligen varit på Växjös (med 19 solminuter i december 2007:s) sidan denna vecka. Från tisdag till fredag har solen strålat och vårjackan åkt fram. Knappt den behövs då man kan sitta ute i tischa och lapa sol. Gräsplättarna och träperongerna utanför bibblan är knökfulla, alla vill ha sin dos av solen. Igår satt vi ute ett antal timmar och bara njöt och åt årets första glass. Kommer det ett bakslag nu (läs:snö) börjar jag gråta, på riktigt!

Hittills idag har jag städat, varit på Maxi en snabbis och handlat grillmat (VI SKA GRILLA) och duschat. Samt slappat och surfat. Om en halvtimme ska jag och Ems bort till Wibban och tända grillen och dra på oss discokläderna. Det är ju för bövelen Studio 54 ikväll!

Imorgon kommer my man på visit och stannar till måndag. Enda fördelen med att han fick gå från Dynapac, haha. Han kan komma och gå som han vill här, inget jobb som hindrar. Bara fotbollsträningen.

Nu ska jag packa ner guldklänning, vita stövlar, guldarmband och massa annat guldigt i en liten påse tillsammans med vin och några Corona. Aaah, sa jag att det var vår?


Inga kommentarer: