tisdag 31 mars 2009

Hola, disco och Manhattan

Hola hola, como sen como sen

Haha, Sanna blir nog snart galen på den meningen. Jag traggar den dag ut och dag in, och den har ju fan ingen innebörd. Jag har läst spanska ett år och vet ju att hur mår du heter cómo estás men av någon outgrundlig anledning har jag börjat säga hola hola como sen como sen varje dag, MÅNGA gånger om dagen. Jag tycker det är skitskoj av någon konstig anledning och varenda gång suckar Sanna eller så stämmer hon in i den felaktiga frasen och vi går sida vid sida och lalar hola hola como sen como sen.

Vi är ganska lättroade med andra ord. Men vad gör man inte när man i stort sätt inte har något att göra och man är uttråkad. Just nu är det väääldigt lite att göra i skolan, nästan obeflintligt faktiskt. Vi har dock vårt webbprojekt som börjar arta sig riktigt jävla skitbra, ursäkta ordval. På torsdag ska jag börja researcha info som jag behöver för att skriva om mitt område. Men utöver DET har vi nada skolarbete.

Idag kom jag tillbaka till Växjö vid 09.06 efter att ha stigit upp i ottan ( ja, 06.00 är verkligen ottan om man tänker att jag i princip kan stiga upp en halvtimme innan jag ska infinna mig i skolan i vanliga fall då det tar cirka 1 minut att gå dit och att jag ser den från mitt sovrum). Projektmöte från halv 10 till 3 och träning vid kvart över 5. Benen var tunga som cement idag och det var riktigt trögt. Känns att jag inte tränat pass sedan förra tisdagen, promenader blir liksom inte samma sak.

Imorgon blir det morgonprommis vid halv 9 och sen lite lätt handling på Samarkand. Bara basvaror då jag åker hem på onsdag igen, jag far och far men det är ju faktiskt påsk. Ska även bunkra upp lite för helgens fest. På fredag är det ju Studio 54 vilket innebär att Sivans förvandlas till den legendariska nattklubben med namnet Studio 54. Den fanns i New York under 70talets glada discodagar och detta betyder att det är dags att på med glitterstassen och peacemärkerna på fredag. Ska bli sjukt skoj!

Nu ska jag sätta på en film på datorn och vänta till dess att H&M´s webbshop öppnar igen klockan 00.00 efter en timmes service. Har ju en kjol som bara väntar på att bli beställd. Det kliar i fingrarna .. help me god!



Men ska jag vara ärlig så är det inte mycket som slår shopping på Manhattan, vilka tider ..

Inga kommentarer: