lördag 14 mars 2009

Drömmar

Min man är här och det är jättemysigt. Vi har kramats och pussats, handlat mat och lagat mat. Supergod sådan. Inbakad fläskfilée och klyftisar. Sedan åkte vi på bio, Män som hatar kvinnor. Vilken rulle. Lika bra som boken, och äckel-Bjurman levde upp till förväntningarna. Om inte mer! Äckel! Nu softar vi. Jag vid datorn och Stoffe vid tvn. Som vanligt :)

Idag fick jag ett sådant fruktandsvärt sug att spela fotboll. Detta efter att två gamla fotbollsbrudar skrev till mig på fb (portalen is the shit). Efter att de fick reda på att jag flyttar hem i sommar så tyckte de ja kunde komma och spela igen. Och fy farao vad jag vill! Jag kan känna doften av blött, nyklippt gräs. Jag vill till och med springa idioten och 15 varv runt planen. Jag kan till och med fylla på flaskor, TILL OCH MED stå i mål. Där ljög jag! Mest av allt vill jag springa benen av mig och skjuta ett så jävla hårt skott på mål. Men frågan är; håller mitt pensionärsknä, eller ska jag tvingas spela med rullator? Hade varit festligt.

Jag är riktigt sugen att spela och jag ska. Jag ska träna upp mig och mitt förebannade knä och jag ska springa Växjösjön runt gånger 10 om det så ska va. Jag ska ha ett stabilt och fungerande knä innan sommaren. Ja, drömma kan man ju ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får köpa ett monsterskydd som jag har när jag spelar!! ;) Då hoppas jag du kommer till Rif o spelar med mig!! =)