torsdag 26 februari 2009

Ditt och datt

Återigen kväll och jag ska snart hoppa i säng. Har varit väldigt trött idag och jag längtar bara efter att få sträcka ut benen och sussa in. Dagen har varit bra, halvlugn med diverse aktivitetsinslag. Träffade M och S i bibblan vid 9 och vid halv 11 var vi äntligen klara med vår kommunikationsplan. Blev väldigt bra, situation DUN rockar! Gick hem och slappade några timmar och sedan hänkade jag med Sanna till Sesam. Bestämde mig för att ta en tur på stan och kolla lite bokrea. Men som sagt INGA kläder under mars månad. Jag och Sanna har strikta regler om det, vi ska klara det. Jag hittade i alla fall tre böcker; Chapmangeflickan, Änklingen (fortsättningen på Ray Kluums tragiska bok En sorts kärlek, LÄS!) och Mina hemligheter av Sophia Kinsella. Kinsella är förtfattaren till Shopaholicböckerna som jag älskar. Läste alla de böckerna i USA på engelska, och de var super. 4 ljus fick även följa med hem, då mina andra har brunnit ner till grunden så att säga.
När jag kom hem med bussen gick jag inom Sanna där hon och Maja gjorde sig iordning för partaj med VK (Västkustens nation) styrelsen. VK skulle hade fått tilldelat sig stenålderstema och skulle då klä sig därefter. Riktigt snygga bruttor blev det i Camillas mammas gamla lakan.
Ikväll har jag varit hos Wibban på middag. Vi gjorde kyckling och grönsakwook med kokosmjölk. Jag som HATAR kokos (kan klökas bara av kokosfling-lukten) tycker faktiskt att kokosmjölk är gott. Men det är ju en hela annan smak, egentligen inte alls som kokos. Så det var gott, det var det jag skulle komma till. Kom hem för en timme sen och jag sedan dess snick-snackat med mamma om ditt och datt och nu väntar som sagt bingen. Imorgon har jag inget alls planerat och kommer att ta lååååång sovmorgon. Kvällen har en del alternativ, två rättare sagt. Afterschool som VK anordnar där det serveras sprödbakad firre, potatis och remoulad ELLER tacokväll? What to do. Afterschool är himla trevligt. Mat för 40 kronor där en öl/cider ingår, plus trevligt umgänge, plus fri tillgång till massa sällskapsspel. Kan ju inte vara bättre för en fattig student. Vi får se helt enkelt! Nu rann tiden iväg och NU ska jag sova.

Måste bara säga att nu är den vår, lägenheten :) Fick hem kontraktet idag och nu är det påskrivet, bara Stoffe som ska signa med. Jag är såå glad!

Love, Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Mina hemligheter köpte jag med!