tisdag 12 oktober 2010

GI-paj och träning

Jag känner mig glad och pigg av träning, därav ett glädjehopp som symbol för detta.
Har min kortvecka denna veckan, vilket innebär jobb måndag, onsdag och torsdag. Inte illa alls då det innebär en femdagars lång härlig helg. Min lediga dag idag har inneburit ett antal maskiner tvätt, städning av lägenheten, lite fix och don och i detta nu står en äpplepaj i ugnen och doftar ganska så gott om jag får säga det själv. Har gjort den enligt GI så vi får se hur den smakar :) Om en stund ska jag dra igång med kvällens middag, auberginegratäng. En rätt som blev lite av en favorit hos mig när jag gjorde den för några veckor sedan. Består av färs, aubergine, fetaost, svamp och annat gott. GI riktigt om man gör det med rätt fetthalter och så vidare. Och riktigt, riktigt gott.

Efter middag och lite vila-magen så blir det cirkelfys på Friskis tillsammans med sambon. Detta blir en bra träningsvecka. Måndag (igår) mitt step/styrkapass, idag cirkelfys, fredag lunch-step och lördag värda och träna cirkelfys. Känner mig nöjd och nästintill euforisk inför dessa härliga pass. När jag får träna enligt mitt tycke och smak och utan press och stress mår jag bra. Hurra!

1 kommentar:

Johanna sa...

HejaHeja Andersson! Träna ska man göra för att man själv tycker det är kul! :)