tisdag 19 oktober 2010

Det lilla ljus jag har

Vilket fantastiskt väder för en mysig hemmadag. Synd bara att jag just idag hade planerat att i min ensamhet strosa på stan och inhandla nya träningstights samt en kofta. Paraply är ju inte att tänka på då det lär vända sig ut och in efter cirka två meter utanför porten. Frukost är i alla fall intagen, uppäten och nertryckt. Gröt med hallon och mjölk, osötad fullkornsmacka med ost och gurka samt ett glas nypressad juice. Min melodi det.

Värst just nu är att jag känner mig en gnutta varm, har ont i huvudet och lite sådär halvhängig. Måtte jag inte få en släng av Krilles sjuka som han dragit på senaste veckan nu. Jag.Har.Inte.Tid. Jag ska träna ikväll ju, och jobba fram till lördag. När jag tänker efter beror nog huvudvärken på min promenad in i dörren igår. Stoltserar med en vacker bula på vänster ögonbryn efter att ha vänt mig om snabbt som ljuset och dunkat huvudet rakt in i kanten på dörren. Det gjorde ganska ont tror jag. Värmeslängarna kan även bero på att jag sitter i en fleecemorgonrock och svettas. Får nog klä av mig den och byta om till något mer anständigt. Att gå ut med den på stan skulle få mig att se ut som Karlskronas alla indier som glider runt på stan i kalott på huvudet, dunjacka, vadlång kjol och flipflopp alternativt sportsocka med sandal. Ganska så trevlig klädsel. Men nog om det, nu svettas jag allvarligt ihjäl. Tack för mig så länge.

P.s. Angående rubriken. Tänkte skriva något trevligt stycke om det lilla ljus som i myspysanda lyser på bordet bredvid mig nu. Men mina svettningar gör att jag inte har tid att skriva det (fast nu vet ni ju det i alla fall) D.s.

Inga kommentarer: