fredag 11 juni 2010

Uttråkad.


Jag börjar bli riktigt rastlös om dagarna. Öppnar de gröna varje morgon med hopp om fint väder. Men då det uteblir dag efter dag är rastlösheten ett faktum. Känner varken för att läsa en bok, gå en promenad eller gå till gymmet. Folk jobbar, och här sitter jag och glor. Inte för att jag inte vill ha sommarlov, tvärt om. Gärna. Men när jag börjar jobba då börjar folk istället gå på semester.

Skulle kanske ge mig på att spika upp min tavla med Olle Eksells orginalmotiv av Kakao-ögonen. En favorit hos mig. Men spikar jag, och framförallt spikar fel i betongen, blir det nog inte så bra. Speciellt inte när jag lovat sambon att inte göra några förhastade saker i min ensamhet, haha. I förgår uttryckte han bestämt att lådor och kartonger ska vara borta helt innan vi börjar spika upp tavlor. Jahaja. Bara att rätta sig i ledet. Hantverkade vet tydligen vad de pratar om? Men en liiiiiiten liten tavla gör väl ingen skada?

Inga kommentarer: