onsdag 9 juni 2010

Bildkavalkad


Vi har hunnit med lite av varje de senaste veckorna. Man har liksom fått klämma in det mellan plugg och lägenhetsfix. Nedan kommer en resumé alá me.

Jag har bland annat hunnit gå upp med c-uppsatsen i seminarie vilket resulterade i en godkäns uppsats. Då blir man glad och firar med grill och vin på balkongen. Mor och far tyckte även de jag varit duktig och fick finaste presenten. Hur glad? JÄTTEGLAD. Alvar Aalto Iittala vasen med tillhörande skål finns nu i mina ägor. Tack snälla mamma och pappa!

Har även hunnit vara morsdag och det firades hos mormor och morfar, då mormor även
fyller år där kring. Sötaste kusinbarnet Viggo gästade och han spelade yatzy med oss stora barn!
Vi, läs: Krille, har även hunnit med lite gitarrspelande. Han spelar, jag fotar. Ungefär så ljuder det!
Ytterligare bebisgos har hunnits med i form av Valter, Jessica och Mats sötnos.
Även han var snäll och söt, vilket ju underlättar för annars kan panik lät utbryta!

Anna bjöd in till examensfest efter 5 långa år på Lärarprogrammet. Även Sabina, som leder passet jag värdar på Friskis, dök upp. Framåt småtimmarna blev det uppvisning. Anna och Sebbe valde tillslut att delge oss sin version
av paso doble. Förträffligt!

Efter 10 månder flyttade lillasyster hem från Stockholm. Givetvis mötte vi upp på flygplatsen. Farmor skymtar i bakgrunden!

Hemma bjöds det på delikat mat i form av lax och godsaker.


Andersson sisters!


Det har alltså varit fullspäckade veckor och nu andas jag ut en smula. Finslipad uppsats ivägskickad om en stund, tvätt tvättad och matplanering planerad. Innan sommarjobb gör intågande tänkte jag ta tillfället i akt att njuta. En smula som sagt. Kan tycka jag är värd det efter en hektiskt vårtermin med en godkäns uppsats som resultat ..

1 kommentar:

kajsalillen sa...

Jätteroligt med uppdateringar och fina bilder, fortsätt med det...