fredag 23 april 2010

Tillfreds & plugg

Dagar och veckor rullar på. Och det ganska snabbt. Denna vecka har varit kantad av Wibbanbesök, plugg och intervjuer. Vi har fått mycket gjort till uppsatsen och det flyter på riktigt bra. Det kommer att bli en fin c-uppsats vi går upp med på seminarie den 3 juni. Allt slit kommer att löna sig till slut. Det känner jag. Vi har även hunnit med morgonpromenader, glass på Glassiären och ett par pass på Friskis. Igår efter att W åkt hem tog jag en löptur och man kan säga att det var segare än vanligt. Känner helt klart mig matt i kroppen efter tidiga mornan, fulla pluggdagar och sena kvällar.

Idag står transkribering återigen på schemat, behandlande av intevjuer för er som inte vet. Ikväll spelar Krille match i Hörviken, roligt fredagsnöje (not) så jag får roa mig på egen hand. Imorgon ska vi ut på stan en sväng och jag måste inhandla nya vita Converse då mina gamla inte är så vita längre. Ett par jeans står också högt på listan. Tur CSN kom idag. På kvällen blir det tacomys hos Lina med några andra brudar, ska bli mys. På söndag blir det Johanna&Krille dag då jag åker till Halmstad på måndag och blir borta till torsdag. Lite kvalitetstid helt enkelt.

I övrigt rullar allt på och jag är tillfreds med tillvaron. Sommaren närmar sig, trots att det tydligen snöat i stora delar av landet de senaste dagarna. Peppar peppar att det inte kommer hit. Känns inte så lockande. Nu känns ju faktiskt bara bruna ben, ljumma kvällar och uteserveringar rätt så nära, så ingen snö thanks.

Nu kallar plikten och sedan ska jag diska, verkligen måste. Talk to you later!

Inga kommentarer: