onsdag 27 januari 2010

Kyss&vink, kaffehink

Då har det gått ett tag sedan sen sist, as always. Senaste veckan har gått åt till lite olika ting. Mamma fyllde år i torsdags så då var ma, pa, jag och hjärtat på Mont Martre och åt gott, pratade och skrattade. Avslutade med tv i min sköna vita soffa. Fredagen förra veckan gick i skolans tecken, alltså upp halv 6 på morgonen, bussen går halv 7 och sedan är man hemma igen vid 3 snåret. Långa dagar som jag inte är van vid, men det går bra än så länge. Är ju bara en termin det handlar om.

Helgen var mer än trevlig. Gick en snabb runda på stan i lördags, efter en lååång skön snöig promenad i det fina vädret. Efter promenad och statstur fixade vi lite hemma hos Krille innan folket skulle komma och det skulle ställas till med fest. Blev ett tappert gäng som spelade Med vilda gester där jag, Lina, Diana och Anna ägde och stod för 2 stora segrar, ska tilläggas att killarna inte vann en enda. Jag och Lina utmanade även våra män i en omgång där en 3 rätter middag stod på spel. Jag och Lina vann efter skrik, utskällningar och voffande hundar. Sjukt skoj, mindre skoj för grannarna. Nu ser vi fram emot en lyxig middag. Avslutade kvällen på Statt.

Veckan har bestått av skola och träning hitills. Step 1 styrka i måndags som jag fortfarande har träningsvärk ifrån och step igår. Ikväll är det Jessikas grymma och sjukt jobbiga intensivpass som gäller. Får se hur jag mår imorgon. Men innan kvällen ska jag plugga och förbereda för seminarie imorgon, baka och handla lite. Tänkte bli huslig och överraska K med kanelbullar och frallor idag. Eller han vet i och för sig om det så blir inte så mycket utav en överraskning. Gott ska det bli! Imorgon är det vår trevliga läsklubb som står för underhållningen. Anna står för värdinneskapet och jag, mamma och Susanne släntrar in vid 5 tiden för att äta god mat och snacka bok och gojja. Gammalmodigt? Men ruskigt trevligt.

Inga kommentarer: