torsdag 26 november 2009

Today is Svinisday

Kom glad i hågen till torget för tjugo minuter sedan (eller glad och glad, där ljög jag. Jättetrött och seg) för att ställa mig i den berömda kön till svinissprutan. När jag korsar gatan hör jag två killar säga att de har ju bara 100 doser idag så man får lappar. Jag lägger i 5ans växel och kör om ett par pensionärer i jämnhöjd med kön. Ställer mig flåsande (där ljög jag igen, men det låter bra för effektens skull) sist i kön precis när en sjuksköterska kommer och delar ut nummerlappar. Hon tittar på mig och säger: där hade du tur, du får lapp 100, sista dosen idag. Kom tillbaka om 4 timmar, så du slipper stå här och huttra. God lord, ibland ska man ha tur. Så här sitter jag, glad att jag gick fem minuter innan tänkt och glad att jag ibland har tur. Snacka ibland. Nu ska jag vila mina trötta ögon, samt plugga om pluggron infinner sig. Mycket tveksamt. Måste ju förbereda mig för sticket i form av lite stretching och uppmjukning. Typ så ..

Inga kommentarer: