måndag 30 november 2009

Inflyttningspartaj och snögubbar

Sitter med näsan i min vetenskapliga artikel och det har kors i taket flytit på riktigt bra. Redan mer än 1½ sida, max är 3 sidor. Det går bra nu!
Helgen var superb. Efter att ha hämtat mig i lördags från fredagens hemska koma så gick jag ut en sväng på stan med Lina för jakten på inflyttningspresent. Sedan hem och duscha och fixa och äta hos mig innan the party. Zandra och Anna anslöt även dem och sedan tog vi oss bort till Niklas där inflyttningsfest rådde. Massa fotbollskillar vilket resulterade i massa fotbollssnack. Vi valde dock att inte prata fotboll och diskuterade i stället livets små och stora saker. Anna förklarade livligt någon händelse vilket resluterade i att jag fick en smäll i pannan som inte var av denna värld och Lina höll på att kissa ner sig av skratt. Vi hängde handdukar i badrumsfönstret, tog ner handdukar, posade i duschen och åt ostbågar. Vi förde även ljupa konversationer med fotbollskillar om Bonde söker fru, Playa del Sol och relationer. Trevlig blandning med otippade samtalspartners. När drickan var slut, samtliga runda under fötterna, Johan spelat sönder fingrarna på gitarren och Statt lockade så marscherade vi på vingliga klackar (vissa mer än andra) upp mot stan. Först ett besök vid en automat för att sedan trippa in på Statt. Vi styrde mot baren där boysen svepte Tequila och jag en cider, på ungefär samma tid kändes det som. Vi dansade fötterna av oss på Schlager och hade en riktigt jävla rolig kväll. När klockan var 3 var det dags att hämta jackan. Att ha hand om två jackbrickor är inte att rekommendera och givetvis var den ena försvunnen. Min! Tjatade på jackdamen som tillslut gav med sig att få låta mig gå före i kön och få beskriva min jacka. Hon frågade om ja hade något speciellt i fickorna. Efter några sekunders betänketid så tändes en lampa: Jaa, en studsboll med en snögubbe i. Denna något udda fickpryl räddade min jacka från att bli lämnad på Statt och än idag undrar jag var min jackbricka tog vägen. Slutet gott allting gott dock.

Igår var det adventsmys på hög nivå. Julskyltning på stan, tänt första ljus i staken och glögg, peppisar, skumtomtar och liknande framför tvn. Myspys!

Inga kommentarer: